PTSS en MDMA therapie (drugs)

Dit is het openbare forum waarin mensen van buitenaf (pers, onderwijs en mensen met andere beroepsmatige en/of commerciële belangen) vragen kunnen stellen aan leden van dit forum zonder daar voor te registreren.

Ook kan hier een PTSS gerelateerde website gepromoot worden. Echter per website maar 1 vermelding en een goed argument waarom je website voor mensen met PTSS waarde heeft.

Berichten worden altijd door de beheerder gescreend het kan dus even duren voordat je bericht zichtbaar wordt.

Personen waarvan het vermoeden bestaat dat deze zich beroepsmatig geregistreerd hebben op het forum worden zonder mededeling verwijderd.

Moderator: Youri

Gesloten
kathelijn

PTSS en MDMA therapie (drugs)

Bericht door kathelijn »

Beste Allemaal,

Voor het programma Spuiten en Slikken ben ik in een lange zoektocht verzeild geraakt naar een nogal "bijzondere" behandelwijze van PTSS patiënten. Het schijnt namelijk zo te zijn dat er Nederlandse therapeuten bestaan die bij de behandeling van hun patiënten in het geheim de illegale partydrug ecstasy gebruiken. De drugs zou vooral werken bij mensen die last hebben van een PTSS aangezien het de patiënten spraakzamer en emotioneel minder geremd maakt.

Mijn vraag aan jullie is of jullie patiënten zijn/kennen die op deze (ondergrondse) manier behandelt zijn of hier meer van weten.


Graag hoor ik van jullie.

Hartelijke groet,

Kathelijn Vos
Kathelijn.vos@bnn.nl
Helge

Re: PTSS en MDMA therapie (drugs)

Bericht door Helge »

Ik had er nog nooit van gehoord, dus ik kan je niet verder helpen maar ik zie dat er in het buitenland legaal onderzoek naar gedaan is. Bedankt voor je vraag, zo leer je nog eens wat!

Groetjes Helge
tlepel
Top Lid
Top Lid
Berichten: 2354
Lid geworden op: di 24 jan, 2012 11:07 pm

Re: PTSS en MDMA therapie (drugs)

Bericht door tlepel »

Ik ken ze niet.Maar laat ik niet merken dat ze dat bij mij doen.Zie je nu wel dat pillen zooi zijn.Ik heb het niet zo op peuten en al helemaal niet op pillen..
Farraige
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: di 20 mar, 2012 10:19 am

Re: PTSS en MDMA therapie (drugs)

Bericht door Farraige »

Ben vroeger volgepropt met van alles, maar helaas geen partydrugs hahaha


Het enige verschil tussen party drugs en medicatie is dat kwaliteit, dosis en inhoud beter getest en gereguleerd zijn. Verder is het allemaal een pot nat hoor, je gaat mij niet vertellen dat Xanax bijvoorbeeld minder schadelijk of verslavend is dan zijn illegale tegenhangers! Het wordt alleen beter in de gaten gehouden als je legaal en op recept slikt.
Helge

Re: PTSS en MDMA therapie (drugs)

Bericht door Helge »

Jongens, niet te snel oordelen. Ik zeg niet dat ik er voor ben, maar uit de onderzoeken die ik ben tegengekomen blijkt het in combinatie met GOEDE psychotherapie goed te werken. Het is niet de bedoeling om het gedurende een lange tijd te gebruiken.

Alleen is, net als met alles, nog niet bekend hoe het op de lange termijn werkt. En verder wordt niet naar onze mening gevraagd, maar naar ervaringen met deze vorm.

Ik ken ook helemaal niemand die met die combinatie werkt, ik zal het mijn psych eens vragen.

Groetjes Helge
Farraige
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: di 20 mar, 2012 10:19 am

Re: PTSS en MDMA therapie (drugs)

Bericht door Farraige »

Tis geen veroordeling, alleen mijn kijk op dingen; Topicstarter (of bijbehorend productieteam/programmamaker) is geschokt dat partydrugs worden gebruikt.

Als deze echter goed gecontroleerd en gedoseerd worden is er echter maar weinig verschil met reguliere medicatie. Het feit dat er het label "partydrug" aan hangt maakt het niet ineens iets heel anders. Ritalin bijvoorbeeld wordt ook als partydrug gebruikt, en canabis als pijnbestrijder, eetlustopwekker en medicijn tegen misselijkheid.

Je kan dingen niet in een exclusief hokje proppen en als mensen die nergens anders op reageren mogelijk geholpen zijn met onconventionele oplossingen zie ik geen probleem mits alle partijen het er mee eens zijn en zich bewust van de risico's e.d.

Goddinnen ik zou er wat voor geven als ze bij mij wat ongeteste technieken zouden willen uitproberen hoor! Wie weet was ik er wel mee geholpen. Dat is in principe wat ze hier ook doen, maar dan met medicatie (waar ik persoonlijk wel een groot probleem mee heb hoor, met medicatie, niks voor mij)
tlepel
Top Lid
Top Lid
Berichten: 2354
Lid geworden op: di 24 jan, 2012 11:07 pm

Re: PTSS en MDMA therapie (drugs)

Bericht door tlepel »

Ik haal er niet uit dat TS geschokt is over het gebruik van drugs Het programma spuiten en slikken gaat juist over drugs en ze proberen ,niet om te laten zien dat het fout is maar juist de uitwerking van drugs op mensen.Ze proberen het zelf ook uit..Ik denk dat ze juist willen aantonen dat drugs ook een positief effect heeft op de mens..Ik vind het zooi..of het nu op recept en illegaal te verkrijgen is ..Het zal ergens wel goed doen maar een op een ander manier juist schade geven..
Farraige
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: di 20 mar, 2012 10:19 am

Re: PTSS en MDMA therapie (drugs)

Bericht door Farraige »

Oh sorry, dat dacht ik omdat dat programma vaak juist expres "schokkende" dingen opzoekt. :oops:

Mijn grootste issue er mee is dat het niets oplost. Stop je met slikken dan is alles weer bij het oude, of erger omdat je je andere coping mechanisms kwijt bent.
nightbutterfly
Starter
Starter
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 9:57 pm

Re: PTSS en MDMA therapie (drugs)

Bericht door nightbutterfly »

Professsor Jan Bastiaans gebruikte ook L.S.D. voor mensen met het concentratiekamp-syndroom ...
Dus is het eigenlijk niks nieuws
Concentratiekamp-syndroom is de oude benaming voor ptss ....
En nee ik zou het nooit gebruiken ....en ik ken ook niemand die het wel is overkomen
ikke203
Junior
Junior
Berichten: 80
Lid geworden op: zo 06 apr, 2008 9:13 am

Re: PTSS en MDMA therapie (drugs)

Bericht door ikke203 »

laatst was er op discovery bij drugs inclusive idd een intervieuw dat een therapeut dat deed in amerika met getraumatiseerde soldaten en dat na 2 sessie's van 4 uur een trauma verwerkt kon worden. als het echt zo werkt lijkt het me wel ideaal
Donna

Re: PTSS en MDMA therapie (drugs)

Bericht door Donna »

Het bericht dat dit in Nederland ondergronds zou gebeuren, verbaast me..me dunkt kost het betreffende therapeut, veel geld, en zal dan de client ervoor moeten betalen. Gezien beiden wellicht zullen weten dat het illegaal is, verwacht ik hier geen openlijke reaktie, want dan is het ook zwaar strafbaar en kan de behandelaar ernstige problemen krijgen. Op zo'n basis dus lijkt het me ook nog eens niet zonder gevaar omdat niemand erin betrokken kan worden als er iets gebeurt. Ik hoop echt dat het dus hier in Nederland, niet gebeurt. Ik ken geen mensen die hiermee ervaring hebben.

Groetjes,
kluis
Junior
Junior
Berichten: 84
Lid geworden op: do 10 mei, 2012 8:13 am

Re: PTSS en MDMA therapie (drugs)

Bericht door kluis »

Moesten we geen chemisch opgetut partycircuit hebben, geen Timothy Leary hebben meegemaakt, en geen jaren '60 en '70 in het algemeen gehad, zouden MDMA, ketamine en 2C-B wel eens standaard tools van de psychiater kunnen zijn geworden.

Verslaving en schizofrenie zijn echter serieuze risico's. En je bewustzijn transformeren in iets anders dan dat van een robot (zie klassieke antidepressiva) past ook totaal niet binnen de huidige Westerse tijdsgeest.
Ezzy
Top Lid
Top Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: za 01 mei, 2010 12:27 pm

Re: PTSS en MDMA therapie (drugs)

Bericht door Ezzy »

Heey,

kijk ook eens naar het programma Drugs Inc, over XTC, daar gaat ook een stukje over een vrouw die ergens op een geheime locatie in het bos in Amerika illegaal therapie geeft met pure MDMA. Zo te horen schijnt het erg goed te werken.
Vroeger scheen het ook gewoon in medicatie te zitten, maar dat is later weer verboden omdat het voor drugs werd gebruikt.
Natuurlijk zou je kunnen zeggen dat het slecht is... maar er zijn ook legale medicijnen waar bijvoorbeeld amfetamine in zit...Als het helpt zou het mooi zijn, zolang ze maar zorgen dat mensen er niet aan verslaafd raken.

Groetjes,
Ezzy
Willow
Junior
Junior
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 12 mar, 2012 6:41 pm

Re: PTSS en MDMA therapie (drugs)

Bericht door Willow »

Ritalin en Concerta bevatten ook een bepaalde hoeveelheid speed...
Vandaar ook dat veel jongeren met *ADHD uiteindelijk gaan experimenteren met speed, cannabis en meer van dat soort spul
Gesloten