Volg jij een opleiding?

Dit is het openbare forum waarin mensen van buitenaf (pers, onderwijs en mensen met andere beroepsmatige en/of commerciële belangen) vragen kunnen stellen aan leden van dit forum zonder daar voor te registreren.

Ook kan hier een PTSS gerelateerde website gepromoot worden. Echter per website maar 1 vermelding en een goed argument waarom je website voor mensen met PTSS waarde heeft.

Berichten worden altijd door de beheerder gescreend het kan dus even duren voordat je bericht zichtbaar wordt.

Personen waarvan het vermoeden bestaat dat deze zich beroepsmatig geregistreerd hebben op het forum worden zonder mededeling verwijderd.

Moderator: Youri

Gesloten
ASlot
1 post
1 post
Berichten: 1
Lid geworden op: za 02 jul, 2011 12:33 pm

Volg jij een opleiding?

Bericht door ASlot »

Hoi allemaal
Ik ben op zoek naar iedereen die een opleiding volgt of gaat volgen, en daarbij een beperking heeft, zoals PTSS. Ik maak een website voor en door studenten met een beperking, zodat andere (aankomende) studenten makkelijk vragen kunnen stellen, erg veel tips uit de praktijk vinden, alle informatie die je nodig hebt direct bij elkaar kan vinden enzovoorts. Zelf heb ik ook een beperking (nl. een aantal chronische ziektes). Daardoor ben ik erachter gekomen dat wat er al op internet te vinden is omtrent dit onderwerp, maar zeer beperkt is, en dat je er in de praktijk soms maar weinig aan hebt.

Voor de website ben ik op zoek naar mensen die hun ervaring willen vertellen. Wat en hoe je het schrijft, maakt niet zoveel uit, het mag ook anoniem. Ervaringen met bijv. een instituut als LOI of SORAG mogen ook!

Ik zou het heel erg fijn vinden als mensen mij (en daarmee ook anderen) willen helpen. Je kan je verhaal sturen naar: aangepaststuderen@live.nl of via een pb via dit forum.

Als je zelf niet een verhaal kan/wil bedenken, kan je ook antwoord geven op de volgende vragen:
1) Om welke opleiding en aan welk instituut gaat het?
2) Wat voor soort beperking heb je?
3) Aan welke instanties heb je hulp gevraagd, en van welke heb je het gekregen? Wat zijn je ervaringen?
4) Kwam er ook hulp vanuit het instituut zelf, zo ja: kwam dat een beetje vanzelf, of moest je veel zelf regelen? Wat voor soort hulp kwam er van je opleiding? Heb je wat aan die hulp?
5) Heb je hulpmiddelen (bijv. vervoersvoorziening, aangepaste stoel, rustruimte, speciale lift, buddy, laptop, opname apparatuur, enz....) nodig? Zo ja: via welke instantie krijg je dit, en hoe verloopt dit?
6) Heb je verder nog iets toe te voegen?

Ik hoop echt dat mensen mij hun ervaringen willen vertellen, zodat daarmee in de toekomst anderen mee geholpen kunnen worden!

Voor meer informatie en ervaringsverhalen van anderen om inspiratie op te doen: email me of kijk op http://www.aangepaststuderen.tk (onder Ervaringen).

Bedankt!
ASlot
Gesloten