Artikel over PTSS

Dit is het openbare forum waarin mensen van buitenaf (pers, onderwijs en mensen met andere beroepsmatige en/of commerciële belangen) vragen kunnen stellen aan leden van dit forum zonder daar voor te registreren.

Ook kan hier een PTSS gerelateerde website gepromoot worden. Echter per website maar 1 vermelding en een goed argument waarom je website voor mensen met PTSS waarde heeft.

Berichten worden altijd door de beheerder gescreend het kan dus even duren voordat je bericht zichtbaar wordt.

Personen waarvan het vermoeden bestaat dat deze zich beroepsmatig geregistreerd hebben op het forum worden zonder mededeling verwijderd.

Moderator: Youri

Gesloten
Nyx
4 posts
4 posts
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 15 nov, 2009 11:37 pm

Artikel over PTSS

Bericht door Nyx »

Hallo allemaal,

Dit jaar ben ik begonnen met mijn studie psychologie. Omdat ik erg hou van schrijven, heb ik gesolliciteerd bij de redactie van het blad van de studievereniging en hier schrijf ik nu voor. Het thema van de volgende editie is Reis door de tijd en hiervoor schrijf ik een artikel over PTSS. De ene helft is algemene informatie, maar voor de andere helft wil ik graag een levensverhaal gebruiken. Ik heb zelf een PTSS en heb even getwijfeld of ik mijn eigen verhaal hier (bewerkt) voor zou nemen, maar uiteindelijk heb ik besloten dat dit niet verstandig is.
Nu is mijn vraag of er hier iemand is die zijn verhaal aan mij wil sturen. Het stuk hoeft maar ongeveer 400 woorden te zijn. Het gaat hierbij om de PTSS en de gevolgen die deze stoornis heeft in het dagelijks leven. Vanzelfsprekend is het anoniem en ga ik zorgvuldig met het verhaal om. Het blad wordt alleen onder leden verspreid.

Als je nog vragen hebt hoor ik het natuurlijk graag.
Bij voorbaat dank!

Groetjes,
Nyx
monica92
Top Lid
Top Lid
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 03 feb, 2009 6:53 pm

Re: Artikel over PTSS

Bericht door monica92 »

Ik heb een tijdje geleden een stukje geschreven over ptss,
over hoe dat in mijn dagelijks leven is enzo, verder niet over de gebeurtenissen die gebeurd zijn o.i.d maar vooral over t onbegrip, en hoe ptss zich bij mij uit enzo. naja k weet niet of je er iets aan hebt, maar ik plaats het toch maar even. k had m op de hyve van psychische stoornissen zijn niet leuk, en anti seksueel misbruik van kinderen geplaast, en heb dr heel veel positieve en ontroerde reacties op gekregen, dat k precies de kern te pakken had enzo, naja k vond m zelf niet zo geweldig, maar door de positieve reacties, plaats ik m hier toch maar ;)

Het is voorbij, zeggen ze
het is geweest, zeggen ze
zet het van je af, zeggen ze
geweest is geweest, zeggen ze
wees gewoon gelukkig, zeggen ze


maar wat nou als het voor jou niet voorbij is
als het zich op ieder moment, weer aan je opdringt
op momenten dat je denkt dat je gelukkig bent,
ineens weer alles opnieuw gebeurd.
als 's nachts als je slaapt, het opnieuw blijft gebeuren.
en opnieuw, en opnieuw en opnieuw.
wat nou, als je het zo graag van je af wil zetten
en als je dat dan bijna gedaan hetb,
er wel weer iets komt, wat je zo triggert
dat je hersenen constant het idee hebben dat ze in doodsangst verkeren
dat je lichaam en je hoofd, in vele onschuldige dingen angst ziet
dingen die voor een ander heel gewoon zijn,
je laten reageren alsof het is, zoals het vroeger was.
wat nou als je hoofd een lange periode zo geblokeerd is,
dat het niet meer kan denken,
en dat voor jou de enige uitweg de dood lijkt.
wat nou als je eindelijk weer een beetje opkrabbelt,
maar je een terugslag hebt,
en zoveel weer zo waardeloos voelt.
Dat dan anderen zeggen, doe nou eens normaal!
geweest is geweest.
en jij ook zo graag zo wilt denken,
zo graag gelukkig wilt zijn, en daar zo hard voor vecht,
maar dat het gewoon nog niet lukt.
zo graag zo kon zijn, zoals de rest was.
maar omdat jou brein en jou lichaam dat niet kunnen.
omdat die telkens angstig blijven.
dan..
dan ben je zoals ik



naja misschien heb je er iets aan..
liefs
ikke203
Junior
Junior
Berichten: 80
Lid geworden op: zo 06 apr, 2008 9:13 am

Re: Artikel over PTSS

Bericht door ikke203 »

hoi monica

wat een mooie reactie, je hebt het mooi omschreven hoe het allemaal werkt. echt knap!!

groetjes
Gesloten