Films over PTSS?

Dit is het openbare forum waarin mensen van buitenaf (pers, onderwijs en mensen met andere beroepsmatige en/of commerciële belangen) vragen kunnen stellen aan leden van dit forum zonder daar voor te registreren.

Ook kan hier een PTSS gerelateerde website gepromoot worden. Echter per website maar 1 vermelding en een goed argument waarom je website voor mensen met PTSS waarde heeft.

Berichten worden altijd door de beheerder gescreend het kan dus even duren voordat je bericht zichtbaar wordt.

Personen waarvan het vermoeden bestaat dat deze zich beroepsmatig geregistreerd hebben op het forum worden zonder mededeling verwijderd.

Moderator: Youri

Gesloten
Indiegirl
2 posts
2 posts
Berichten: 2
Lid geworden op: di 26 jan, 2010 8:39 pm

Films over PTSS?

Bericht door Indiegirl »

Beste lotgenoten,

ik ben op zoek naar films of documentaires over PTSS.
Er is veel te vinden voor en over veteranen, maar hier ben ik dus niet naar op zoek.
Kunnen jullie mij helpen?

Bij voorbaat dank,

Indiegirl.
Archiebunker
Junior
Junior
Berichten: 84
Lid geworden op: za 21 nov, 2009 12:47 pm

Re: Films over PTSS?

Bericht door Archiebunker »

Dag Indiegirl,

Net als jij ben ik ook benieuwd naar dat soort films. Niet voor en over veteranen en oorlogslachtoffers maar "gewone" mensen in "gewone" leefstituaties. Helaas tot op heden ben ik nog nooit een uitgesproken documantaire of film tegengekomen. Wel speelfilms met inhoud die iets weergegeven van de situatie waarin PTSS kan ontstaan.

Een zo'n film is "Die weisse band". Momenteel nog in sommige bioscopen. Een film die zich afspeeld rond 1900 in een Duits dorp. Vlak voor de eerste WW. Het thema wat ik eruit haalde was hoe mensen met elkaar en met kinderen omgingen. Voor mij veel herkenning, juist door de autoritaire en soms walgelijke manier van omgaan met elkaar.

Voor de rest ben ik zelf nieuwsgierig naar andere films.

Hartelijke groet
Archie
Robin

Re: Films over PTSS?

Bericht door Robin »

Dag indiegirl.

Ik keek laatst een film die wij thuis hebben op dvd hij heet "The Unsaid" met Andy Garcia.
Wellicht heeft de slachtoffer in deze film niet PTSS volgens alle symptonen , maar hoe gek het ook klinkt kon ik mezelf relateren met de patient in de film.

Ik hoop dat ik geholpen heb.

Groetjes Robin
Archiebunker
Junior
Junior
Berichten: 84
Lid geworden op: za 21 nov, 2009 12:47 pm

Re: Films over PTSS?

Bericht door Archiebunker »

Hoi,

De film "The fisher king" is een duidelijke film waarbij de hoofdrolspeler Robin Williams een enkelvoudige Ptss oploopt. The Fisher King is een film uit 1991 van regisseur Terry Gilliam.
Het begin van de film is gruwelijk zie verder op wikipedia.nl.

Hartelijke groet
Archie
Gesloten