Niet morgen, maar nu

In dit forum kan je boeken aanraden en bespreken.
Dit forum is publiekelijk toegankelijk het plaatsen van een artikel door niet leden wordt altijd eerst ter goedkeuring bij de beheerder voorgelegd.

De meeste boeken zijn direct te bestellen bij bol.com.
Naast de aantrekkelijke prijzen en de snelle levering ondersteunt u hiermee ook deze website.

Moderator: Youri

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Youri
Administrator
Administrator
Berichten: 814
Lid geworden op: vr 20 okt, 2006 12:05 am

Niet morgen, maar nu

Bericht door Youri »



Beschrijving

Volgens dr. Wayne Dyer hebben we allemaal een ‘mentale achilleshiel', bewust of onbewust. Hierdoor vallen we vaak terug in onproductief gedrag, waardoor we nooit werkelijk gelukkig of succesvol worden. Wayne Dyer leert ons in dit boek hoe we deze zwakheden kunnen opsporen en hoe we kracht en inspiratie kunnen vinden zonder belemmerd te worden door onze kwetsbare plekken.

Veel mensen hebben vaak het gevoel geen controle te hebben over hun gevoelens of reacties. Dyer leert ons in dit boek het heft in eigen hand te nemen en ons gedrag niet te laten bepalen door moeilijke situaties. We moeten beter luisteren naar onze eigen behoeften en verlangens en ons minder zorgen maken over wat anderen denken. Pas dan zullen we echt onafhankelijk zijn en kunnen we ten volle van het leven genieten.

Dr. Wayne Dyer heeft wereldwijd zijn naam gevestigd als de psychotherapeut met de heldere inzichten, de begrijpelijke woordkeus en de praktische adviezen. Ondanks zijn moeilijke jeugd, die hij doorbracht in weeshuizen en bij pleeggezinnen, heeft hij zijn dromen waar weten te maken en behoort hij al meer dan dertig jaar tot de top van de inspirerende en spirituele leiders. Niet morgen, maar nu veranderde het leven van miljoenen mensen.

Recensie
NBD|Biblion recensie


Individuele problemen vinden hun oorzaak niet in gebeurtenissen of in problematische situaties, maar in het feit, dat men zich daardoor laat beinvloeden. De eigenlijke oorzaak ligt dus in het denken. Deze gedachte, ontleend aan de rationeel-emotieve therapie van Ellis, wordt in dit boek uitgewerkt. Ieder hoofdstuk is opgebouwd als een therapiezitting. Eerst wordt een probleem aan de orde gesteld, de oorzaken en het typerende gedrag worden besproken. Vervolgens wordt aangegeven hoe ander gedrag kan worden aangeleerd. Een helder betoog, dat de lezer inzicht zal kunnen geven in het eigen functioneren.

(NBD|Biblion recensie, Redactie)
Met vriendelijke groet,
Youri
Marianne

Re: Niet morgen, maar nu

Bericht door Marianne »

Goedemiddag,

Ik heb het boek in de kast liggen, gekocht in de tijd, dat ik zelf aan PTSS leed. Ik heb het nooit uitgelezen, maar nu ik zo de korte beschrijving lees, herken ik er veel van (n.a.v. mijn herstel). Het is inderdaad van belang je gedrag te leren veranderen in voor jezelf acceptabel gedrag en als je er achter staat, dan voel je je ook zekerder, waardoor het leven ook aangenamer wordt. (of te wel in mijn eigen woorden, hou van jezelf, dat is toch wel de hoofdmoot waar het omdraait)

Hoe ik hier nu verzeild ben geraakt, is dat ik na jaren van zelfontwikkeling, de studie HBO Maatschappelijk Werk en Dienstverlening ben gaan volgen. PTSS, overspannen en Burn Out mij heel erg aanspreken en ik hier in de toekomst wat mee wil gaan doen. Voor mijn studie, moet ik het e.e.a. op internet zoeken en kwam zodoende hierop uit. Mijn complimenten, het ziet er goed uit!

Vriendelijke groet,
Marianne
Donna

Re: Niet morgen, maar nu

Bericht door Donna »

Ik heb het boek vandaag gekocht, nádat ik het zelf heb kunnen inbladeren in de boekenwinkel. Het spreekt mij erg aan en hoop er goede baat bij te vinden!
Verder kan ik er nog niets over zeggen, aangezien ik het vandaag heb gekocht.

Ik kocht ook drie zelfhulp-boekjes. Hele praktische, erbij.
Maar dat is vast een ander onderwerp, omdat het andere boekjes zijn.

Groetjes van Donna
Plaats reactie