Omarm jezelf; De weg naar zelfcompassie. (obv ACT)

In dit forum kan je boeken aanraden en bespreken.
Dit forum is publiekelijk toegankelijk het plaatsen van een artikel door niet leden wordt altijd eerst ter goedkeuring bij de beheerder voorgelegd.

De meeste boeken zijn direct te bestellen bij bol.com.
Naast de aantrekkelijke prijzen en de snelle levering ondersteunt u hiermee ook deze website.

Moderator: Youri

Plaats reactie
Helge

Omarm jezelf; De weg naar zelfcompassie. (obv ACT)

Bericht door Helge »




Er wordt wel eens gezegd dat we zelf onze grootste vijand zijn. Omdat we altijd wel iets op- of aan te merken hebben op onszelf. Op onze prestaties. Op hoe we er uit zien. Op die vijf kilo die er maar niet af wil. Op die promotie die aan ons neus voorbij ging. Het gebeurt maar heel zelden dat we onszelf ergens een welverdiend compliment voor geven.

Herken je dat? En herken je ook dat je op de mensen in je omgeving heel anders reageert? Als je vriend zakt voor zijn examen, wijs je hem op alle dingen die hij wel goed kan. En als je vriendin de schuld van haar relatiecrisis bij zichzelf legt, zeg je dat ze eens wat aardiger voor zichzelf moet zijn.

Je kunt het dus wel: vervelende gebeurtenissen en situaties in het juiste perspectief plaatsen. Alleen niet voor jezelf. En dat is natuurlijk wel wat raar. Want juist met jezelf zou je de allerbeste maatjes moeten zijn. Je neemt jezelf immers je hele leven met je mee! Hoogste tijd dus dat je met compassie, met mededogen, naar jezelf leert kijken. Dat je echt accepteert dat je goede én slechte kanten hebt. Dat die bij jou horen en je tot een compleet
en interessant mens maken. Dat je wat liever voor jezelf wordt, jezelf als het ware omarmt. In Omarm jezelf leert Gijs Jansen je hoe je dat doet.

------------------

Mensen vergeten vaak om liefdevol voor zichzelf te zorgen en dat terwijl zij dat in veel gevallen wel doen voor hun omgeving, partner, ouders, kinderen en collega's. Het doel van dit boek is om een nieuwe, zachtaardige relatie met jezelf te cultiveren. Dit gebeurt vanuit resultaten van het wetenschappelijk onderzoek naar zelfcompassie in combinatie met allerlei lessen uit oosterse culturen. Uitgangspunt hierbij is dat het normaal is dat mensen psychische klachten hebben en dat in de positieve psychologie niet de problemen centraal staan, maar de mogelijke oplossingen. Aan de hand van een aantal thema's zoals menselijkheid, zelfcompassie en mindfulness, vriend worden met jezelf, zelfvertrouwen en onderweg met zelfcompassie, wordt aangetoond dat je gelukkiger wordt als je dicht bij jezelf blijft en zorgt dat van je goede en minder goede kanten houdt. Elk hoofdstuk bevat relevante opdrachten en oefeningen. Een duidelijk en praktisch geschreven boek dat hulp biedt bij het vinden van een goede balans in het leven. Bevat enkele invuloefeningen.
Petroah08
3 posts
3 posts
Berichten: 3
Lid geworden op: di 12 mar, 2013 10:39 pm

Re: Omarm jezelf; De weg naar zelfcompassie. (obv ACT)

Bericht door Petroah08 »

Wauw wat een goede tip! Dankjewel!
PDL
Top Lid
Top Lid
Berichten: 1008
Lid geworden op: ma 04 feb, 2013 1:15 pm

Re: Omarm jezelf; De weg naar zelfcompassie. (obv ACT)

Bericht door PDL »

Ik geloof dat ik aan het omarmen nog niet toe ben, ik ben net afgestapt van 'de zweep erover' ;)
Maar ik ga dit zeker onthouden voor later.
Antoinette

Re: Omarm jezelf; De weg naar zelfcompassie. (obv ACT)

Bericht door Antoinette »

Dit lijkt me een interessant boek om te lezen, ga hem eens meenemen uit de bibliotheek.
Gebruikersavatar
Imagine
Top Lid
Top Lid
Berichten: 4540
Lid geworden op: di 07 feb, 2012 10:47 pm

Re: Omarm jezelf; De weg naar zelfcompassie. (obv ACT)

Bericht door Imagine »

Ik heb hem gehaald. Hij is erg leuk om te lezen. Ben er al in begonnen, de oefeningen lukken me nog niet. Maar wat is hij "gewoon" geschreven. Helemaal top!
Plaats reactie