Medewerking verzocht voor boek over PTSS

Dit is het openbare forum waarin mensen van buitenaf (pers, onderwijs en mensen met andere beroepsmatige en/of commerciële belangen) vragen kunnen stellen aan leden van dit forum zonder daar voor te registreren.

Ook kan hier een PTSS gerelateerde website gepromoot worden. Echter per website maar 1 vermelding en een goed argument waarom je website voor mensen met PTSS waarde heeft.

Berichten worden altijd door de beheerder gescreend het kan dus even duren voordat je bericht zichtbaar wordt.

Personen waarvan het vermoeden bestaat dat deze zich beroepsmatig geregistreerd hebben op het forum worden zonder mededeling verwijderd.

Moderator: Youri

Gesloten
Gebruikersavatar
Youri
Administrator
Administrator
Berichten: 814
Lid geworden op: vr 20 okt, 2006 12:05 am

Medewerking verzocht voor boek over PTSS

Bericht door Youri »

Bron: Pers en Onderwijs > Boek over PTSS > viewtopic.php?f=24&t=5704
Beste forumleden,

Momenteel werk ik aan een boek met ervaringsverhalen over PTSS. Het doel van het boek is herkenning en steun te bieden aan mensen met PTSS, en aan mensen in de directe omgeving. Hopelijk kan het boek ook een aantal misverstanden en vooroordelen over PTSS verminderen.

Ik plaats dit bericht met een tweeledig doel:
1. Ik zoek mensen die willen meewerken aan dit boek en hun verhaal willen vertellen. Dat kan uiteraard anoniem, eventueel via de mail als je dat prettig vindt. Voordat het boek gepubliceerd wordt krijg je alles te lezen ter controle.
2. Wil je liever niet geinterviewd worden, maar heb je wel tips over valkuilen die ik moet vermijden in het boek, dingen die jij mist in andere boeken over PTSS? Laat het me weten, alle suggesties zijn van harte welkom.

Wil je meewerken, of wil je meer weten? Mijn mailadres is kitty.vanderheijden@planet.nl. Je kunt me ook bellen op 06-22714038.

Groet,
Kitty van der Heijden
Met vriendelijke groet,
Youri
Gebruikersavatar
madeliefjeszijnstout
Junior
Junior
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 03 jul, 2011 4:25 pm

Re: Medewerking verzocht voor boek over PTSS

Bericht door madeliefjeszijnstout »

Ik werk mee aan dit goeie initiatief. Het interview is afgenomen via de mail en Kitty is druk bezig alles te verwerken. Het interview was wel heel zwaar en soms een heftige trigger maar het deed me goed om eens mijn verhaal te doen. Ik hoop dat er in de toekomst heel veel PTSSers baad zullen hebben bij het lezen van dit boek. Kan niet wachten tot het eindresultaat er is!
Jij staat daar te wiegen in het gras
Met je hoedje wit en klein
Te huilen om hoe het ooit was
Dat de wereld zo wreed kon zijn
Arg1984
Junior
Junior
Berichten: 77
Lid geworden op: di 10 mei, 2011 8:58 pm

Re: Medewerking verzocht voor boek over PTSS

Bericht door Arg1984 »

Ik heb ook meegeholpen. Ben ook erg benieuwd naar het resultaat.
Gebruikersavatar
Miky
Top Lid
Top Lid
Berichten: 386
Lid geworden op: do 17 mar, 2011 4:29 pm

Re: Medewerking verzocht voor boek over PTSS

Bericht door Miky »

Ik heb oo meegeholpen, idd ook alles via de mail - prettige manier omdat ik het kon doen nu het goed ging met me en ik het aankon...
Ben erg benieuwd wat het gaat worden... Echt super dat er eindelijk zoiets komt...
Walking that mile, faking that smile. All the while. Wishing my heart had wings...
I'm gonna be my own best friend.
Stick with me 'till the end.


I won't lose myself again, NEVER, NO
Cause there's a STRONGER woman in me!

(Jewel - Stronger woman)
kittyvanderheijd

Re: Medewerking verzocht voor boek over PTSS

Bericht door kittyvanderheijd »

Beste forumleden,

Op deze oproep heb ik veel reacties gekregen, waarvoor heel veel dank. Inmiddels heb ik voldoende mensen geïnterviewd. Eind van het jaar zal het boek Trauma Ervaringen in de winkel liggen, als alles volgens plan verloopt. Alle geïnterviewden hou ik uiteraard op de hoogte, en ik zal ook via dit forum een berichtje plaatsen. Hopelijk biedt het boek jullie herkenning en af en toe een steuntje in de rug. En wordt het voor mensen die geen PTSS hebben misschien iets duidelijker wat PTSS is en waarom leven met PTSS meer overleven dan leven is, zoals een van jullie treffend schreef. De interviews hebben op mij in ieder geval grote indruk gemaakt.

Groet,
Kitty
Gesloten