Militairen (en anderen) met een trauma

Dit is het openbare forum waarin mensen van buitenaf (pers, onderwijs en mensen met andere beroepsmatige en/of commerciële belangen) vragen kunnen stellen aan leden van dit forum zonder daar voor te registreren.

Ook kan hier een PTSS gerelateerde website gepromoot worden. Echter per website maar 1 vermelding en een goed argument waarom je website voor mensen met PTSS waarde heeft.

Berichten worden altijd door de beheerder gescreend het kan dus even duren voordat je bericht zichtbaar wordt.

Personen waarvan het vermoeden bestaat dat deze zich beroepsmatig geregistreerd hebben op het forum worden zonder mededeling verwijderd.

Moderator: Youri

Gesloten
AnneBurgers

Militairen (en anderen) met een trauma

Bericht door AnneBurgers »

Beste forumleden,

Voor VersPers, een online jongerenmagazine met maatschappelijke onderwerpen, schrijf ik een artikel over ptss. In dit stuk schrijf ik wat ptss precies is, wat de behandelmethodes zijn, maar ook wil ik aandacht besteden aan mensen met een trauma. Ik zou graag in contact komen met iemand die in het leger zit of heeft gezeten en door uitzending een trauma heeft opgelopen. Hoe was je begeleiding? Wat waren de reacties uit de omgeving? Hoe ga je nu om met de verwerking?

Ook wil ik graag andere mensen die een trauma hebben vragen stellen. Ik ben vooral geïnteresseerd in begeleiding, behandeling en hoe er vanuit de omgeving mee wordt omgegaan dan de oorzaak van het trauma zelf.

Ik hoop dat ik een of meerdere reacties krijg, dat zou mij ontzettend helpen. Is er iets wat je kwijt wilt over ptss? Iets wat anderen moeten weten?

Ik ben te bereiken via anneburgers@yahoo.com Alvast bedankt voor de medwerking!
u2pibv
2 posts
2 posts
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 23 feb, 2011 1:11 pm

Re: Militairen (en anderen) met een trauma

Bericht door u2pibv »

Zojuist bij ons verschenen het boek: De verborgen waarheid (over PTSS)
door Raoul Janssen

Op onderdag 20 januari 2011 is door CKMar luitenant-generaal Dick van Putten aan Raoul Janssen het Draaginsigne Gewonden uitgereikt. Janssen ontving het draaginsigne voor de geestelijke verwonding die hij opliep tijdens zijn uitzending naar voormalig Joegoslavie in 1993.
Bij Janssen werd begin 2008 een posttraumatische stressstoornis (PTSS) vastgesteld als gevolg van die uitzending. Nadat hij in therapie was gegaan begonnen de mensen in zijn omgeving vragen te stellen over hoe, waar en waarom. Daardoor kwam Raoul op het idee zijn ervaringen op papier te zetten. Het gevolg is het boek: De verborgen waarheid (over PTSS). Hij hoopt hiermee collega's met vergelijkbare problemen aan te zetten om hulp te zoeken en een vorm van begrip te brengen bij andere collega's.

Het boek is exclusief verkrijgbaar bij: http://www.jouwboek.nl/webshop en http://www.boekenroute.nl
Prijs: 10,00 euro (excl verzendkn)
Paperback, 93 pagina's 120x200mm
Uitgeverij U2pi BV - Voorburg
ISBN 978-90-8759-173-1
Gesloten