tv-programma zoekt (ex) PTSS'er voor 20-10-08

Dit is het openbare forum waarin mensen van buitenaf (pers, onderwijs en mensen met andere beroepsmatige en/of commerciële belangen) vragen kunnen stellen aan leden van dit forum zonder daar voor te registreren.

Ook kan hier een PTSS gerelateerde website gepromoot worden. Echter per website maar 1 vermelding en een goed argument waarom je website voor mensen met PTSS waarde heeft.

Berichten worden altijd door de beheerder gescreend het kan dus even duren voordat je bericht zichtbaar wordt.

Personen waarvan het vermoeden bestaat dat deze zich beroepsmatig geregistreerd hebben op het forum worden zonder mededeling verwijderd.

Moderator: Youri

Gesloten
omroepmax

tv-programma zoekt (ex) PTSS'er voor 20-10-08

Bericht door omroepmax »

TV-programma Tijd voor Max (Omroep Max, Nederland 2, 17:35 -18:25, ma. t/m do.) wil maandag 20 okt. aandacht besteden aan de Post Traumatische Stress Stoornis. (bij veteranen). Daarvoor zijn we op zoek naar (ex) PTSS-ers die samen met een partner/gezinslid hierover willen komen praten: over wat er op de vredesmissie gebeurd is, over de problemen waar de veteraan mee kampte na thuiskomst en over hoe dat was voor de naaste familie. Reacties via 035 -677 5456 of via frank.van.der.heijden@omroepmax.nl
pettie

Re: tv-programma zoekt (ex) PTSS'er voor 20-10-08

Bericht door pettie »

Hallo,

Heel goed dat jullie aandacht willen besteden aan PTSS.
Het is misschien een idee om het resultaat (de uitzending) op het forum te plaatsen (eventueel via de administrator, Youri)?

Heel veel succes!

Groetjes,
pettie
pettie

Re: tv-programma zoekt (ex) PTSS'er voor 20-10-08

Bericht door pettie »

Hallo,

Ik heb gekeken vandaag, helaas was het voor mij te confronterend, weet eigenlijks niet eens waarom?

Hoop dat anderen het misschien wel hebben gezien?

groetjes,
pettie
xerius

Re: tv-programma zoekt (ex) PTSS'er voor 20-10-08

Bericht door xerius »

Het is niet mijn bedoeling om anderen te gaan napraten maar het klopt, ik vind ook dat "olifantendoders" het beter voor elkaar had, ruimer opgezet, betere voorbereiding, dat mag gezegd worden...ptss is niet alleen de veteraan met zijn/haar ervaringen...maar ook buitenom defensie is ptss (helaas) sterk aanwezig (zie/lees forum).
Ik vind het echter wel goed dat het begrip/onderwerp ptss meer besproken wordt, ook op tv maar dit filmpje (heb hem in de herhaling bekeken) vond ik zelf niet geheel correct, te kort voor dit zware onderwerp.

Jammer vond ik dat die krantenknipsels in beeld werden gebracht...en de term de militair als zijnde "tikkende tijdbom" werd aangehaald...een dus in die manier gebrachte indirecte vergelijking/verwijzing naar de gewelddadigheid van een (ooit) militair (geweest) met ptss. Het is echter niet per definitie gezegd dat een (ex) militair / veteraan na terugkomst, gewelddadig is. Mijn eigen ervaring met de buitenwereld is dat mensen dit dus wel vaak denken.

Wel moedig van betrokkene, om daar zo voor een camera te gaan zitten...dat zou ik zelf nooit doen....nou ja nooit...als het programma dusdanig serieus opgezet zou zijn, misschien wel.

Zelf heb ik 5 uitzendingen in oorlogsgebied gedaan voor elk 6 maanden...nog steeds ben ik geen tikkende tijdbom.

Groet,
Xerius

Segula
Senior
Senior
Berichten: 170
Lid geworden op: za 24 mar, 2007 1:40 am

Re: tv-programma zoekt (ex) PTSS'er voor 20-10-08

Bericht door Segula »

ptss is niet alleen bij veteranen enzo... Daar word meestal over gepraat. Alle andere ellende word vaak niet over gepraat
Gesloten