Publiek gezocht voor KRO's Recht uit het Hart - PTSS

Dit is het openbare forum waarin mensen van buitenaf (pers, onderwijs en mensen met andere beroepsmatige en/of commerciële belangen) vragen kunnen stellen aan leden van dit forum zonder daar voor te registreren.

Ook kan hier een PTSS gerelateerde website gepromoot worden. Echter per website maar 1 vermelding en een goed argument waarom je website voor mensen met PTSS waarde heeft.

Berichten worden altijd door de beheerder gescreend het kan dus even duren voordat je bericht zichtbaar wordt.

Personen waarvan het vermoeden bestaat dat deze zich beroepsmatig geregistreerd hebben op het forum worden zonder mededeling verwijderd.

Moderator: Youri

Gesloten
annevdberg87

Publiek gezocht voor KRO's Recht uit het Hart - PTSS

Bericht door annevdberg87 »

Beste bezoekers,

Mijn naam is Anne van den Berg, redacteur voor het KRO-televisieprogramma Recht uit het Hart. Dit programma wordt geproduceerd door CTM Nada.

In Recht uit het Hart vertellen bekende en minder bekende Nederlanders hun persoonlijke verhaal, waarin duidelijk wordt hoe zij zijn omgegaan met iets ingrijpends wat hen is overkomen. Wat hebben zij ervaren? In welk opzicht heeft de ervaring hen veranderd? Geven ze op een specifieke manier invulling aan de verandering die de ervaring teweeg heeft gebracht? En wat kunnen anderen wellicht van hen leren? Wij, de makers van Recht uit het Hart, hopen kijkers te inspireren, kracht te geven en aan te zetten tot zelfreflectie. Ons programma wordt komend seizoen gepresenteerd door Anita Witzier.

Zaterdag 18 mei is één van onze opnamedagen voor het nieuwe seizoen. Eén van onze sprekers die dag is Raoul Janssen. Raoul werd in 1993 voor de Verenigde Naties uitgezonden naar voormalig Joegoslavië. Verschillende gebeurtenissen maken een onvergetelijke indruk op hem. Terug in Nederland slaapt Raoul steeds slechter en gedraagt hij zich steeds agressiever. Twintig jaar na zijn uitzending wordt Raoul uiteindelijk gediagnosticeerd met een Post Traumatische Stress Stoornis. Hij meldt zich ziek en is een jaar uit de roulatie. Soms zag hij het niet meer zitten. Tot twee keer was hij van plan zichzelf voor de trein te gooien, maar zijn wil om te overleven was sterker. Het leven krijgt voor Janssen, die weer fulltime werkt, steeds meer zijn glans terug. „Ik beleef weer plezier aan de gewone dingen van het leven. Ik hoef me niet te schamen dat ik ptss heb gehad. Het was gewoon pech.” Janssen schreef zijn ervaringen met ptss op in ”De verborgen waarheid (over ptss)”. Met het boek wil hij bereiken dat collega’s die met soortgelijke problemen kampen eerder naar de hulpverlening stappen.

Voor Raouls opname zijn we op zoek naar publiek. We zorgen er altijd voor dat het publiek betrokken is bij het onderwerp. Behalve familie en vrienden, zijn er ook relevante stichtingen aanwezig of mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Wellicht zijn er binnen deze kringen mensen geinteresseerd om de opnamedag bij te wonen? Na afloop van iemands verhaal is er altijd de gelegenheid om jezelf voor te stellen om vervolgens een vraag te stellen.

Opnamedag: Zaterdag 18 mei
Aanwezigheid publiek: 14:00-18:45u
Adres: Machinegebouw Westergasfabriek, Pazzanistraat 81014 DB Amsterdam

Mocht je jezelf aan willen melden als publiek, stuur dan een mail met je naam, leeftijd en telefoonnummer naar anne.vandenberg@ctm.eu.com.

Dank voor uw aandacht!

Lieve groet,
Anne van den Berg
Redacteur
CTM Nada
Visiting address: Emmastraat 21 – 1211 NE Hilversum – The Netherlands
Postal address: P.O. Box 1088 – 1200 BB Hilversum – The Netherlands
T: +31 35 647 4040 - F: +31 35 647 4049 - M: +31 613843268
lieve
Top Lid
Top Lid
Berichten: 1105
Lid geworden op: zo 14 jul, 2013 7:41 pm

Re: Publiek gezocht voor KRO's Recht uit het Hart - PTSS

Bericht door lieve »

prachtig programma
Gesloten